Huima 2D-toimintavideopeli Have a Nice Death on julkaistu, ja näyttää siltä, että se on useimpien videopelien pelaajien suosikkilistoilla. Vain kuukausi sitten lanseerattu, lievästi odotettu videopeli on Magic Design Studiosin tuotteena erittäin lupaava.
Pelissä pelaat Kuoleman roolissa. Kuoleman työntekijät ovat lähteneet karkuun ja häiritsevät hänen lomasuunnitelmiaan ja sielujen järjestystä. Tasapainon palauttamiseksi sinun on tartuttava uskolliseen viikatteeseesi ja näytettävä kaikille, kuka on johdossa.
Koska kuolema ei kirjaimellisesti voi kuolla, sinun on käytettävä kaikki voimavarasi kukistaaksesi kaikki lukuisat pomot ja kätyrit. Näihin lukuisiin kätyreihin ja pomoihin kuuluu jokainen Death Incorporatedin osasto, joita vastaan sinun on taisteltava yhä uudelleen ja uudelleen.
Tässä artikkelissa arvostelemme tämän videopelin sinun hyväksesi. Pysy kuulolla, jotta saat lisätietoja tästä roguelike-pelistä, pelattavuudesta ja asetelmista hahmoihin ja aseisiin.
Kehittäjä: Magic Design Studios
Julkaisija: Gearbox Publishing
Genre(t): Toiminta Tasohyppely 2D
Alustat: PC ja Nintendo Switch
Pelaajataso: Yksinpelaaja
Tarina ”Have a Nice Deathin” takana
Death, Death Inc:n perustaja, on tämän videopelin päähenkilö. Koska hän on käsitellyt liikaa sieluja tuonpuoleiseen, hän päättää hieman viilentää tilannetta. Hän palkkaa ihmisiä auttamaan itseään kuolleiden keräämisessä, mutta nämä ihmiset ovat menneet rosvoiksi ja tekevät tuhoa hänen liiketoiminnalleen, joka on elämien lopettaminen.
Kuoleman on löydettävä tiensä luolamaisen työpaikkansa läpi aseistetuilla aseilla varustettuna taistellakseen holtittomia työntekijöitään vastaan. Näihin aseistettuihin aseisiin kuuluvat hänen uskollinen viikatteensa, kuolleiden nimikirja ja viitta. Kuoleman on tehtävä kaikkensa palauttaakseen järjestyksen, taistelemalla heitä vastaan, eliminoimalla heidät ja ruoskimalla heidät takaisin kuntoon.
Have a Nice Death pelattavuus
Have a Nice Death hämmentää aluksi monia pelaajia. Heiltä menee yleensä muutama läpikäynti, ennen kuin he ymmärtävät pelin kulun ja tehokkaimman tavan edetä kullakin tasolla.
Peli vastaa Hollow Knightin tarkkuutta taisteluissa ja pomojen vaikeudessa sekä Dead Cellsin kehitystä ja aseiden monipuolisuutta. Se on mash-up kaikista vallitsevista 2D-toimintatasohyppelyistä ja roguelike-peleistä viimeisen kymmenen vuoden ajalta.Peli vastaa myös Hadesin kehittyvää tarinaa.
Have a Nice Death ei kuitenkaan pysty vastaamaan kaikkiin lainaamiinsa hienoihin ideoihin. Tällä hetkellä pelissä on kahdeksan maailmaa, joista jokaisessa on oma ”Sorrow”-pomonsa. Niiden joukossa ovat Waldo, majuri Warren Pliskhan, yli-innokas Modern Warfare -osaston kenraali ja isokokoinen Toxic Food Processing -osaston tappajahämähäkki.
Tasot voivat käydä tylsiksi, sillä jokaisella tasolla on kolme tai neljä päävihollislajia. Lisäksi houkuttelevasti suunnitellut ydintaistelut eri pomojen kanssa pysyvät hankalina jokaisella kierroksella.
Tasosuunnittelu
Tasosuunnittelu on suoraviivaista ja siinä on ”metroid”-tunnelma. Tasosuunnittelu ei kuitenkaan pysty tukemaan taidetyylin ja animaatioiden korkeaa laatua. Tasot koostuvat enimmäkseen irrallisista kelluvista tasoista, joissa ei ole virtausta tai suunniteltua tilankäyttöä.
Kannattaa huomata, että palkinnot ilmestyvät aina vähän ennen seuraavaa hissiä, joten tutkimiseen ei ole paljon syytä. Ennen kuin pääset kyseisen maailman pomolle, sinun on yleensä käytävä läpi viisi tai kuusi kerrosta. Jo muutaman kierroksen jälkeen tästä voi tulla nopeasti työlästä.
Animaatio ja grafiikka
Yksi ”Have a Nice Deathin” huomattavimmista seikoista on sen animaatiotyyli. Päähenkilö on erinomainen esimerkki pelin animaation ja suunnittelun yksityiskohtiin kiinnitetystä huomiosta.
Magic Design Studiosin etu- ja taustakomponenttien käyttö jokaisella tasolla luo hämmästyttävän laajan yksityiskohdan tunteen. Lisäksi animaatiot kehittyvät terävällä, synkällä noir-tyylillä, jossa on vain muutamia väriläiskiä.
Kun kiroukset, ammukset ja viillot vilkkuvat tunnelmallisessa maisemassa, taistelumekaniikka antaa neonhohtoa.
Yksinkertaisesti sanottuna neutraalin maiseman ja eloisien hyökkäysten välinen ero tekee taisteluista hauskaa katseltavaa. Jokainen hyökkäys ja vihollinen on äärimmäisen yksityiskohtainen ja ilmeikäs. Siinä on lauantaiaamun, käsin piirretyn animaation laatua. Sävy on synkkä mutta myös söpö. Have a Nice Death erottuu varmasti visuaalisesti edukseen, kuten parhaat pelit yleensäkin.
Kommentoi